zaterdag 19 augustus 2017

Pan Pastel 1

Hallo, dankjewel dat je op mijn blog komt kijken ! En nogmaals hartelijk dank aan iedereen voor de vele mooie commentaren !
Ik heb veel stempels, maar je kan natuurlijk niet alles hebben, en zo ontbreekt er nog een achtergrondstempel met felicitaties.  Ik wou graag een kaart maken met zo'n achtergrond en ik heb wel een embossing folder met zo'n tekst,  dus kwam ik op het volgende idee.  Het is misschien al ergens toegepast, maar ik heb het nog niet gezien op Pinterest of zo.  Je kan wel een embossing folder met inkt deppen of rollen, en dan een afdruk maken. 
Maar ik wou Pan Pastel gebruiken.  Dus, wat heb ik gedaan ?  Ik heb 1 kant van de embossing folder met Versamark gedept, en die op een kaart afgedrukt. Daarover dan Pan Pastel geveegd, en zo had ik een achtergrond met wensen ! Je kan dat met alle embossing folders doen natuurlijk, alleen bij tekst moet je oppassen, dat je de juiste kant gebruikt, anders staat je tekst "in spiegelbeeld".
Daarna heb ik die achtergrond nog verder "aangekleed".  :o)
Ik hoop dat jullie het kaartje (en het idee) leuk vinden, volgende keer nog een idee met Pan Pastel !







Hello, thanks for looking on my blog, I do hope that you like my "work" !
And many thanks again to everyone, for all those nice comments !
I have a lot of stamps, but you can't have everything, so I still don't have a large background stamp with Birthday wishes.  I wanted to make a card with such a background, and I do have an embossing folder  with wishes.  Now I already know the technique of colouring the embossing folder with ink and printing that on card.  But I wanted to use Pan Pastel.   So I've had an idea, which I didn't see on Pinterest etc.. before, but maybe it already exists.
I put Versamark on one side of the embossing folder and printed it on the card.  Then I put Pan Pastel on the card, and hey presto, I had a background  with wishes !   You can use every embossing folder of course, but with text, you have to be careful and use the right side, otherwise your text is a mirror image.  :o)
Well, I do hope that you like the card (and the idea), next time another idea with Pan Pastel !  

10 opmerkingen:

  1. Mooie kaart, met een heel toffe achtergrond - dank voor de tip !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee en het resultaat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Enny

    What a fabulous way to use your embossing folder .. .. I love the finished look. Everyone will be looking at their folders in a different light now.

    Loving the colour you used alongside the red of the poppies!

    Hope you are having a lovely weekend.

    Love Jules xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk bedacht Enny.
    Je kaartje is prachtig en de tekst goed leesbaar.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat leuk gedaan Enny ! Mooie kaart !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart heb je hier weer neergezet Enny , super leuke techniek die ik dringend ook een keertje ga proberen!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great idea to make a beautiful background with your Pan Pastels. Beautiful card too! Thanks for sharing your experiences with Spam, how terrible. Take care, Shirleyxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk idee voor wat variatie met embossing én panpastels!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super idee en met een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen