woensdag 18 juni 2014

Iets helemaal anders

Dames, nogmaals hartelijk dank voor jullie leuke commentaren ! 
Nu iets helemaal anders, waar ik wel een paar dagen mee bezig was, vanwege droogtijd enz...
In het Engelse tijdschrift Making Cards, zag ik een speciale kaart die gemaakt was met een hete lijmpistool. Nu heb ik dat niet, dus heb ik het maar geprobeerd met gewone lijm. Eerst op een kaart wat uitgesneden figuurtjes gekleefd (diverse dies), dan alles met dunne gesso overschilderd, drogen. Dan lijnen getrokken met lijm (niet zo goed gelukt, hete lijm zal wel beter gaan, maar zo heeft het een "ruig"  uitzicht). Daarna met diverse Distress inkten de kaart gekleurd. De lijm pakt deze kleuren niet.  Uiteindelijk nog bloemetjes met gele en blauwe Distress gekleurd, en erop gekleefd. Er moet nog wel een tekst op komen.
Een heel werkje, maar weer eens iets anders.  :)) 








Hello ladies, thanks again for your nice comments !
This time something completely different, which took a few days to make.  In an English magazine, Making Cards, I saw a card, which was made with a hot glue gun.  Now I don't have that, so I tried it with normal glue,  it didn't work out so nicely, a bit ruff, but that's okay by me.  First glue some figures from dies on a card, then paint with thin gesso.  Let it dry.  Then pull lines with the glue. After drying, I coloured the card with Distress inks.  The glue lines don't take the colours.   And then I coloured some flowers and glued them on the lines.  I still have to add a text.
Quite a job, but something different again.  :))

2 opmerkingen:

  1. Leuk, dat je dit hebt uitgeprobeerd en het hier laat zien.
    Het geeft wel een heel speciaal effect en ook structuur (wat momenteel helemaal IN is).
    Op deze kaart vind ik persoonlijk deze bloemetjes wel erg netjes, had voor mij wel wat ruiger gemogen, zodat ze meer bij de ondergrond passen.
    Maar ja, dat is persoonlijke smaak en daar valt niet over te twisten, vind je wel.
    Het is een leuke en bijzondere kaart geworden in ieder geval.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi effect, prachtig kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen