vrijdag 23 juli 2010

Dierenleed...

Het moet me even van het hart... deze avond vonden we een uitgezette hond, een lichtbruine retriever, een vrouwtje, nog tamelijk jong, en heel lief en aanhankelijk... Ze droeg geen halsband, dus waarschijnlijk door verlofgangers uitgezet... Het beestje liep misschien al de hele dag rond , ze was heel dorstig, en dankbaar voor wat hondeneten en streeltjes. Hoe kunnen mensen dat hun dier aandoen ??? Waarom denken mensen niet beter na, alvorens een dier aan te schaffen ? Da's geen voorwerp, dat je na gebruik kunt weggooien. Met zo'n dier heb je een verantwoordelijkheid, dat beest is volledig van jou afhankelijk en heeft zorg nodig !! En zo'n rashond kost toch veel geld !! Het asiel, waar we ons hondje Flo gehaald hebben, was helaas al dicht. En het dier over nacht bijhouden, ging helaas niet, met ons Flo. Dus, na een telefoontje naar de Blauwe lijn, hebben we ze toch maar naar de politie gebracht. Daar was ze al de 3e hond in 2 dagen..... Ze werd gecontroleerd op tatoeage of een chip, maar had geen van beide !!! Dat is al verboden, ze moeten een herkenningmerk hebben !!! Bij de politie ging ze in een hok, tot ze morgenvroeg naar het asiel gebracht word.... ik heb toch wat tranen gelaten, ocharme zo'n beestje, weer een sukkel meer die, onschuldig, opgesloten word in het asiel.... Wij hebben zelf al 2 keer een hondje uit het asiel gehaald, en er telkens veel plezier mee gehad en nog hebben... ik wou dat iedereen dat deed....

1 opmerking:

  1. Ik heb zelf geen hond, maar ik snap echt niet hoe je je huisdier zomaar ergens achterlaat om op vakantie te gaan. Er zijn toch mensen die lichtzinnig omspringen met verantwoordelijkheid. Onbegrijpelijk ! Je dumpt je kind toch ook niet om zelf op reis te kunnen gaan ? Hoewel, ik heb al eens gehoord dat er mensen zijn die hun kind op vrijdag in het ziekenhuis binnenbrengen met gevijnsde hoge koorts of zo. Ze gaan dan op weekend en zijn niet te bereiken. Maandag komen ze dan doodleuk hun kind terug ophalen. Niet te geloven dat er zulke mensen bestaan !!! Sommige mensen zouden geen kinderen of huisdieren mogen hebben, vind ik. Soms zie ik een sticker achter op een auto 'A dog is for life, not just for Christmas' En dat is de nagel op de kop.

    BeantwoordenVerwijderen